Rahuloluküsitluse kokkuvõte
Alasniidu lasteaia Pääsusilma rühma õpetaja
Anne ja õpetaja Taimi iseloomustus
18.12.2017
Meie poeg käis nimetatud lasteaias Pääsusilma rühmas aastatel 2011-2015. Mõlemad õpetajad on parimad lasteaia õpetajad, keda ükski lapsevanem võiks oma lapsele tahta ning keda mina olen näinud. Tegemist on igati professionaalsete õpetajatega, kes oskasid lastega tegeleda nii inimlikus mõttes, toetades lapsi psühholoogiliselt, kui ka õppetöö osas, suunates neid mänguliselt õppima. Kõik rühma lapsed kogesid igati toetavat suhtumist neisse. Lisaks tava lasteaiatööle on õpetajad ka kogu hingest pühendunud laste igakülgsele arengule. Nii käidi lastega muuseumites, teatrites, kinos, kui ka matkadel. Käisin ka ise mõnikord matkal kaasas ning kogesin igati huvitavaid elamusi koos lastega. Tegemist on igati pühendunud õpetajatega. Üldjuhul ei kohusta õpetaja töö õpetajaid korraldama lasteaia väliseid üritusi ja nad oleksid võinud piirduda lihtsalt tavalise päevaga lasteaias, kuid nende pühendumus oligi justnimelt see, mis tõi lastele sära silma ning viis lapsi kokku lasteaia territooriumilt väljaspool toimuvaga.
Ene
18.12.2017
Meie poeg käis nimetatud lasteaias Pääsusilma rühmas aastatel 2011-2015. Mõlemad õpetajad on parimad lasteaia õpetajad, keda ükski lapsevanem võiks oma lapsele tahta ning keda mina olen näinud. Tegemist on igati professionaalsete õpetajatega, kes oskasid lastega tegeleda nii inimlikus mõttes, toetades lapsi psühholoogiliselt, kui ka õppetöö osas, suunates neid mänguliselt õppima. Kõik rühma lapsed kogesid igati toetavat suhtumist neisse. Lisaks tava lasteaiatööle on õpetajad ka kogu hingest pühendunud laste igakülgsele arengule. Nii käidi lastega muuseumites, teatrites, kinos, kui ka matkadel. Käisin ka ise mõnikord matkal kaasas ning kogesin igati huvitavaid elamusi koos lastega. Tegemist on igati pühendunud õpetajatega. Üldjuhul ei kohusta õpetaja töö õpetajaid korraldama lasteaia väliseid üritusi ja nad oleksid võinud piirduda lihtsalt tavalise päevaga lasteaias, kuid nende pühendumus oligi justnimelt see, mis tõi lastele sära silma ning viis lapsi kokku lasteaia territooriumilt väljaspool toimuvaga.
Ene
Meie poeg käis Pääsusilma rühmas aastatel 2013-215. Laps pidi vahetama
lasteaeda seoses elukoha muutusega ning muidugi meil kui vanematel olid sellega
seoses omad mured. Kuidas laps uues rühmas vastu võetakse ning kuidas ta
sulandub, hakkama saab. Juba esimesest päevast alates käis laps hea meelega
lasteaias, tänu õpetaja Anne suunamisele ja abiga leidis ta kiiresti uued
sõbrad. Nii meil kui ka lapsel oli tunne, et ta olekski terve aeg seal käinud.
Nii vanemate kui lapse suhtes oli suhtumine nii soe. Vanas lasteaias lapsel oli
täielik tõrge joonistamise ja meisterdamise vastu. Meie suureks rõõmuks tuli
laps juba esimestel nädalatel koju Pääsusilma rühmast vahvate joonistustega. Me
ei suutnud oma silmi uskuda.
Teisel õppeaastal oli õpetajaks ka Taimi. Mõlema õpetaja jaoks jagub ainult kiitusi. Mõlemad õpetajad teevad oma tööd südamega ning väga hästi. Millised vahvad ideed meisterdamisel, ürituste korraldamisel ning õppetöö põnevaks muutmisel. Samuti jagasid õpetajad lahkelt oma õppematerjali, kui mainisin, et mulle tundub, et laps vajaks käelise tegevuse arendamiseks lisaabi.
Teisel õppeaastal oli õpetajaks ka Taimi. Mõlema õpetaja jaoks jagub ainult kiitusi. Mõlemad õpetajad teevad oma tööd südamega ning väga hästi. Millised vahvad ideed meisterdamisel, ürituste korraldamisel ning õppetöö põnevaks muutmisel. Samuti jagasid õpetajad lahkelt oma õppematerjali, kui mainisin, et mulle tundub, et laps vajaks käelise tegevuse arendamiseks lisaabi.
Lisaks pean mainima, et olen väga tänulik, et õpetajad on plaaniks võtnud
rohkem kui alushariduse õppekava ette näeb. Ise lõpetanud klassiõpetaja eriala
Tallinna Ülikoolis, tean kui oluline on, et lapsed kooli minnes juba hästi
loeksid, kirjutaksid, arvutaksid. Jah, seda kõike ehk pole nõutud nii mahukalt,
kuid see teeb lapse elu koolis nii palju kergemaks. Samuti oli suurepärane, et
õpetajad leidsid aja läheneda kõigile õpilastele individuaalselt ning teha
vastavalt teadmistele, oskustele rühmad õpetamisel. Seejuures kedagi nö.
sildistamata.
Seega olen väga tänulik neile kahele õpetajale sooja, stressivaba keskkonna loomisel, lapsele vahvaks eeskujuks olemise ja õpetamise eest.
Seega olen väga tänulik neile kahele õpetajale sooja, stressivaba keskkonna loomisel, lapsele vahvaks eeskujuks olemise ja õpetamise eest.
Laura-Liisa
Meie pere oli just õnnelik selle üle, et õpetajatel jätkus nii
palju jaksu ja pealehakkamist, et laste päevi huvitavaks teha, pakkuda palju
avastamisrõõmu ja uusi teadmisi, õpetlikke muuseumikäike ja muid põnevaid tegemisi.
Ka jätkus õpetajatel alati häid sõnu ja toetust ja osavõtlikkust, kui lapsel
oli mure. Meie tütar läks alati särasilmselt hommikuti lasteaeda, oodates alati
põnevusega, mis uus päev toob, ja oli tihti õhtuti rühmas viimane,
kes nõus koju minema. Laps käib veel nüüdki, olles juba 3-ndas klassis, tihti lasteaias oma armastatud õpetajatel külas.
Kati
kes nõus koju minema. Laps käib veel nüüdki, olles juba 3-ndas klassis, tihti lasteaias oma armastatud õpetajatel külas.
Kati
Minu laps tunneb täit rõõmu lasteaias käimisest.
Mul on kolm last ja see on ainus rühm, kus ma näen, et lapsed iga päev õpivad midagi ja arenevad.
Mina austan väga Pääsusilma õpetajaid ning oleks väga soovinud, et kõik minu lapsed oleks nende käe all saanud kasvada.
Regina
Mul on kolm last ja see on ainus rühm, kus ma näen, et lapsed iga päev õpivad midagi ja arenevad.
Mina austan väga Pääsusilma õpetajaid ning oleks väga soovinud, et kõik minu lapsed oleks nende käe all saanud kasvada.
Regina
Minu hinnangul teevad õpetajad väga head tööd. Olen ise tähele
pannud, kuidas rühmas palub õpetaja uut mängu alustades eelmise mängu kokku
korjata. Esiteks on see väga õige lähenemine. Teiseks oli see öeldud väga
viisakalt ja veenvalt, tundus et ka laps teadis, et nii on õige teha ja ei
hakanud vigurdama. Õpetajad suudavad laste jaoks olla lähedal, suhtlevad
vahetult, olles samas konkreetsed ja veenvad. Sellega suudavad nad lapsi
kontrolli all hoida ja õpetada ka vastutust. Mis puutub õppetegevusse, siis
olen täielikult lasteaias õppimise poolt. Mul on väga hea meel, et meie
õpetajad tegelevad lastega ja vähemalt mulle tundub, et nad teevad rohkem kui
kohustuslik miinimumprogramm. Aitäh neile selle eest!
Riho
Pääsusilma õpetajad on väga professionaalsed ja parimad, keda lastele võiks soovida. Meie
tütar on käinud Pääsusilma rühmas alates 2013 ja meie perel pole õpetajate kohta midagi
negatiivset öelda, sest nad teevad oma tööd hingega ja on lapse arengus väga märkimisväärselt kõrgel kohal. Laps läheb alati väga hea meelega lasteaeda! ALATI!
Triin
Meie laps käib Pääsusilma rühmas alates 2015 aasta sügisest ning
kogu selle aja vältel on tema meelestatus nii lasteaia, rühmakaaslaste kui
õpetajate osas olnud positiivne – laps läheb lasteaeda rõõmuga ning räägib ka
lasteaias toimuvast avatult ja positiivselt. Meie hinnangul on õpetajad väga
head ja professionaalsed ,lapsevanema pilgu läbi arvame, et rühm on väga
kokkuhoidev ning õpetajad pingutavad, eesmärgiga luua lastele põnevaid tegevusi
ja ettevõtmisi ning seda oluliselt rohkem kui on lasteaia programmis
ettenähtud. Samas me ei leia, et nende tegevuste puhul ei oleks arvestatud
laste ealiste võimetega ning meie hinnangul on õpetajad ka erinevate laste
võimeid adekvaatsel hinnanud. Samuti on meie hinnangul hästi paigas rühma nn.
kodukord ning nii lapsed kui õpetajad aktsepteerivad neid kokkuleppeid. Meie
hinnangul on õpetajate tegevus suunatud
laste heaolule ning nad pingutavad selle nimel kõvasti, meie oleme oma laste
näidetel tulemusega väga rahul ning hindame nende õpetajate poolt lastele loodud
õpi- ja kasvukeskkonna väga heaks.
Toomas ja Ulvi
Meie oleme õpetajate tööga väga rahul. Nad näitavad üles uskumatut
entusiasmi ning loomingulisust ja me oleme alati positiivselt üllatunud, kui
hingega nad oma töö juures on ning korraldavad lastele vägevaid tegevusi ja
üritusi. Laps on rõõmus ja rahul ning läheb alati hea meelega lasteaeda.
Mari-Liis
Õpetajate töö on suurepärane, nende pealehakkamised on lastele huvitavad ja harivad. Laps valmistatakse kooliks ette süsteemselt ja tegelikult ei vaja laps eelkooli. lisaks on õpetajad alati arusaajad ja abivalmid, kui on mure või probleem.
Anne
Meie õpetajad on
professionaalsed, loomingulised, siirad, tähelepanelikud, mitmekülgselt arendavad.
Merle
Meie laps on Pääsusilma rühmas väga palju muutunud. Eelneval aastal (käis Alasniidu lasteaias Nurmenuku rühmas) oli tal lasteaias suhteliselt raske, sest on kinnine ja skeptiline laps (saime ka koolipikendust). Nüüd, Pääsusilmas ei läinud kuudki, kui nägime lapse arengus muutusi. Ta ise on kasvatajatest väga vaimustuses, oskavad suunata ja lapsega õigesti suhelda. Poeg on rõõmsameelne, avatum. Üle pika aja oleme õnnelikud, et laps läheb hea meelega lasteaeda, teeb rühmatundides hea meelega kaasa, suhtleb kasvatajatega. Nõus uusi asju proovima, mida ta eelnevalt polnud nõus tegema. Arvan, et kasvatajatel on selles suur roll.
Briti
Meie pere hinnangul teevad Pääsusilma õpetajad oma tööd väga
professionaalselt ja südamest. Igapäevased tegevused on planeeritud, nii
huvitavad ja lahedad meisterdused ja käimised, kogu aeg toimub midagi ja laste
päevad on huvitavad. Toome oma lapse tihti hommikul lasteaeda kl 9 paiku,
seepärast olen mitmeid kordi näinud, kuidas kl 9.15 õppetöö algab - teemad on
hästi ette valmistatud ja lapsed hästi kaasatud. Arvan, et õpetajad on parajalt
ranged, reeglid on hästi paigas. Ja samal ajal on palju rõõmu, mängu, nalja ja
naeru. Lisaks on õpetajad avatud, positiivsed, väga abivalmid, hoolivad. Mõned
näited:
-Kui minu poeg jäi hiljuti ühel õhtul kauemaks lasteaeda ja ütles
õpetajale, et ta ei soovi valverühma minna, siis oli õpetaja temaga 5-10
minutit kauem oma rühmas ja ootas mind.
-Kuni selle aastani olid meie lapsel päris sageli hommikud natuke
rasked ja nutused, õpetajad olid väga arusaavad ja iga kord aitasid.
-Kui lapsel on mingi väike mure või mõte, siis ta kodus räägib
meile ja on valmis, et räägime koos õpetajaga ka. Seega ta usaldab oma
õpetajaid väga.
Meie lapse lasteaia rühmaruum on alati selline mõnus koht. Majast
ei saa niisama kodu ja mistahes ruumist hea tundega tuba - selle teevad
hubaseks ja mõnusaks inimesed ja nende hooliva käega paigutatud asjad. Taimi ja
Anne on Pääsusilma rühmast teinud lastele väga hea tundega pesa. Kui saaksin
valida, siis valiksin oma lapsele just sellised õpetajad! Väga vedas meil, et
kogemata saime sellised õpetajad!
Anni ja Mark
Kollegid minust
Õpetaja Anne Auväärt väärtustab oma töös
psühhomotoorseid omadusi arendavaid (koordinatsioon, vahendite käsitlemise
oskus ja liikumine) tegevusi ja kasutab vastavaid elemente oma töös pidevalt.
Anne arvestab laste huvi ja vanusega ning tema juhendatud tundides vahelduvad
põnevad õppetegevused liikumise ja mänguga. Õpetaja Anne Auväärt peab tähtsaks,
et lastel säiliks loominguline mõtlemine ja areneks probleemide lahendamise
oskus, selleks ehitab ta tunni üles selliselt, et lapsed saaksid ise läbi
küsimuste jõuda õigete vastusteni. Õpetaja innustab mõtlema ja otsima vastuseid
küsimustele, mis huvitavad lapsi. Tema õppetegevus lähtub peamiselt laste
huvist ning oskusliku õpetajana suudab ta eesmärgistada õppetegevuse selliselt,
et see vastaks riiklikule õppekavale. Tegemist on õpetajaga, kes suudab
meisterlikult ühendada õppekava ja laste loomuomase huvi liikumise ja
avastamise vastu.
Õpetaja KristelLapsed minust
![]() |
| Väljavõte aastaraamatust |

Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar