Matkamängud
Olen koostanud, ettevalmistanud ja läbi viinud mitu
matkamängu. Matkamängu koostamisel lähtun põhimõttest, et erinevad ainevaldkonnad nagu emakeel,
matemaatika, keel ja kõne, mina ja keskkond ning kunst oleks omavahel seotud
ja vastaks laste võimekusele. Matkarajal
olen valmis ülesandeid lastest lähtuvalt jooksvalt muutma.
Tere tulemast
Paljassaare nõiutud rajale. Rajale ei tohi niisama siseneda, vaid selleks tuleb kasutada võluväravast läbi pugemist, et mitte nõiduse kätte sattuda.
![]() |
| Sissejuhatus |
See legend juhtus päris ammu.
Nagu printsessid ikka oli ka tema hästi ilus ja tal käis palju kosilasi. Käis
ka üks nõid , õigemini Sorts, aga ta oli vana ja kole ja üldse mitte meeldiv
tegelane. Kuningas keeldus talle oma
printsessi naiseks andmast. Ühel väga pimedal öösel, kui kuud ega tähti taevas näha ei olnud, nõidus seesama Sorts kuninga kiviks ning röövis printsessi ära. Ta viis printsessi üle mere oma kuningriiki. Kõik sõjamehed kes läksid printsessi päästma, nõidus Sorts samuti kiviks, sest nad ei tulnud läbi selle võluvärava mis siin praegu seisab. Tollel vanal ajal, kui see legend sündis, seda väravat siin veel ei olnud. Kas sa tead mitu
sõjameest printsessi on päästmas käinud? Kuidas saaksime seda teada? ::Loeme
kivid kokku ja jääme seisma kõige suurema juurde::
Siin see kivi ongi, kuningas. Teeme kuningale näo ja juuksed, kasutame
selleks looduslikke vahendeid.
![]() |
| Matemaatika- laps loendab kive ja leiab reast suurima. Kunstiõpetus-laps kaunistab kivi loodusliku materjaliga. |
Kuningal oli neli valges kleidis toatüdrukut, nemad muutis Sorts puudeks. Kas sa leiad neli valges kleidis toatüdrukut? Mis puud need on?
![]() |
| Mina ja keskkond- laps tunneb kodukoha puid. |
Kui me läheme mööda seda rada hästi ettevaatlikult edasi, siis me
jõuame sinna kohta kust Sorts printsessi röövis.
![]() |
| Kehaline kasvatus- laps jälgib loodusrada ja liigub ettevaatlikult rivis. |
Mis on selle maja peale
joonistatud? Mis sa arvad, kes see on ja milleks teda kasutati? Kes sortsi veel aitasid? Ka nemad on siia maja peale joonistatud. Joonistame ise ka neid tegelasi.
![]() |
| Kunstiõpetus- laps joonistab natuurist lähtuvalt. |
Printsessil oli röövimise ajal kaelas punased pärlid ja ta puistas neid rajale, et päästjatel oleks lihtsam teda leida. Kuid need olid võlupärlid, mis hakkasid maaga kokkupuutudes kasvama ja igast seemnest sai puu, mis kannab
neid samu pärleid. Nendes pärlites on võlujõud, mis muudavad sind tugevamaks. Mis on selle pärlipuu nimi?
![]() |
| Mina ja keskkond- laps tunneb kodukoha puid -laps maitseb pihlakamarju |
Oleme jõudnud ühte vaatluspunkti. Et mitte nõiduse kätte
jääda ja magama uinuda, tuleb siit treppidest ülesse minna ühe kaupa ja selg ees. Üleval
vaatame, kas seda saart, kus printsessi vangis hoitakse, on siit näha.
![]() |
| Kehaline kasvatus-laps liigub trepil selg ees. |
![]() |
| Keel ja kõne-laps kordab kuuldud jutustust, leides sellest tähtsaima Puhkepaus |
Selle koha peal saame teada, kui pikk on vana Sorts. Mis sa arvad kuidas me saaksime mõõta pikkust? Mida me kasutaksime? Kui loed need postid kokku, siis saad teada, mitusada aastat vana on Sorts.
![]() |
| Matemaatika-laps mõõdab pikkust etteantud vahendiga (tikutops) -laps liidab arvu 5 vastavalt pikkusele -laps loendab 12-ne piires |
Selleks, et olla päris kindlad, et meid halvad jõud või
nõidused ei jälitaks, peame ennast kaitsma kaitsemärkidega .
![]() |
| Kunstiõpetus-laps kujundab kaunistusmotiivis märgirea. |
Nüüd oleme kindlasti kaitstud ja hea aeg on puhata ning piknikut pidada.
![]() |
| Puhkus mererannal |
![]() |
| Mina ja keskkond- laps valib rannalt ühesuuruseid kivikesi |
![]() |
| Keel ja kõne- laps laob kividest oma nime |
![]() |
| Kehaline kasvatus-laps harjutab viskamist |
Me ei olegi
ju veel printsessi päästnud. Teda saab päästa nii, kui me teeme siia rannale tema pildi ja kui lained tema pildi kaasa viivad, siis saab printsess vabaks ning pääseb oma riiki tagasi.
![]() |
| Kunstiõpetus- laps teeb LandArtis printsessi |
Matk läks väga hästi. Lapsed said palju värskes õhus liikuda, olid tähelepanelikud nii enda kui kas kaaslaste ohutuse suhtes. Oskasid märgata loodust ja selle sügiseseks muutumist (kirjud lehed, valmis marjad jt). Puhkepause oli piisavalt (matka pikkus 3,8km), vahepalaks oli tükike porgandit mis andis parajalt energiat. Lapsed tulid etteantud ülesannetega hästi toime. Lapsed oskavad loendada ja leida hulgast suurima või sama suure, oskavad mõõta pikkust silmajärgi või kasutades mõõtmiseks tikutopsi. Andekas laps sai võimaluse liita peast kuni 150-ni. Kinnistusid teadmised kodukoha puude tundmise osas. Lisaks pihlakale ja kasele tutvusime rajal ka teiste puu- ja taimeliikidega nagu mänd, vaher, lepp, vaarikad jt. Kunstitegevustes kasutasid lapsed julgelt looduslikke materjale jälgides põhimõtet, et ühtegi oksa murda ei ohi. Lapsed olid väga loovad kaitsemärkide joonistamisel. Huvi säilis kuni matka lõpuni ja õhtul räägiti matkast elavalt ka vanematele. Kajastasime matka ka rühma Facebooki lehel.




















Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar